نیازینه

تاثیر تکنولوژی بر آموزش

وبلاگ

۲۸ بهمن ۱۳۹۹ 43 بازدید
نیازینه

تاثیر تکنولوژی بر آموزش

 

فناوری چگونه بر یادگیری دانش آموزان تأثیر می گذارد؟

برخی از مربیان دوره دوم متوسطه ، فناوری را عامل حواس پرتی در کلاس می دانند.  آنها حتی اگر در طول کلاس استفاده از تلفن های همراه یا رسانه های اجتماعی را ممنوع نکنند ،  با کمال میل فناوری را کمی بیش از یک دشمن می دانند.

اما به جای اینکه “آن را تحمل کنند” ، مدرسان می توانند از قدرت دستگاه های دیجیتال ، برنامه ها و ابزارها برای افزایش تعامل ، تشویق به همکاری ، جرقه نوآوری و تقویت یادگیری دانش آموزان استفاده کنند.

به خودی خود ، فناوری آموزشی منجر به آموزش و یادگیری موثر نمی شود. و هنوز هم این امر به راهنما (مربی) و هدف (مربوط به برنامه درسی) نیاز دارد. و برای ادغام موثر آن در مطالب درسی به استراترژی نیاز است اما ، اگر با هدف مشخصی استفاده شود ، فن آوری می تواند از حواس پرتی به یک ابزار آموزش موثر تبدیل شود.

در اینجا چند پاسخ برای این سوال که چگونه فناوری بر یادگیری دانش آموزان تأثیر می گذارد و دلایلی که چرا مربیان باید از  فناوری در داخل و خارج از کلاس نهایت استفاده را کنند، وجود دارد.

فناوری امکان دسترسی بهتر به منابع را فراهم می کند

با اتصال به اینترنت ، بطور 24 ساعته به اطلاعات دسترسی داریم. تقریباً هر چیزی را می توانیم به صورت آنلاین و در جدیدترین نسخه آن پیدا کنیم. برای دانشجویان ، به معنای دسترسی به همه چیز است ، از مواد تحقیقاتی و برنامه های آموزشی گرفته تا آموزش تعاملی و منابع باز از دانشگاه های معتبر جهان. با این حال ، آنها ممکن است به دستورالعمل هایی در مورد چگونگی یافتن منابع معتبر و جهت دهی برای ارائه اسناد مناسب هنگام استفاده از آنها نیاز داشته باشند.

دانش آموزان همچنین می توانند با ارتباط با گروه های آنلاین و انجمن های مجازی در زمان واقعی ، یا همکاری در پروژه های گروهی با ابزارهایی مانند ویکی و برنامه های یارانش ابری ، یادگیری خود را تکمیل کنند. و مدرسان می توانند با راه اندازی درگاه ها از طریق سیستم های مدیریت یادگیری یا فراهم کردن دسترسی به نرم افزارهای خاص دوره برای هر فراگیر ، به مطالب دوره (و منابع اضافی) دسترسی پیدا کنند. یادگیری ترکیبی – ترکیبی از فناوری کلاس و یادگیری حضوری – یک روش محبوب برای سازماندهی این امر است.

فناوری می تواند تعامل دانش آموزان را بهبود بخشد

فناوری آموزش می تواند یادگیری را بیشتر تعاملی و مشارکتی کند – و این می تواند به دانش آموزان کمک کند تا بهتر با مطالب دوره درگیر شوند. آنها به جای حفظ  کردن ، بطور عملی یاد می گیرند . که این می تواند به سادگی شرکت در یک مسابقه تعاملی در کلاس یا شرکت در بحث های گروهی دارای قابلیت فناوری یا انجام بازی های آموزشی ، تمرین آزمایش های علمی در یک آزمایشگاه مجازی یا یک سفر میدانی مجازی باشد.

اما برای اینکه واقعاً جذاب باشد ، باید واقعاً تعاملی باشد. انجام ریاضی در رایانه تفاوتی با ریاضیات با مداد و کاغذ ندارد. اما استفاده از واقعیت افزوده برای تحریک چالش های ریاضی کاملاً متفاوت است. برای برخی از دانش آموزان ، تعامل تجربه یادگیری بهتری را فراهم می کند.

از نظر معلمان ، این فرصتها بی پایان هستند: از استفاده از ابزارهای شبیه سازی برای نشان دادن چگونگی ایجاد طوفان ، تا استفاده از واقعیت مجازی برای انجام اقدامات پزشکی. “کریس هیاهورست” برای مجله EdTech می نویسد: “همانطور که تعداد فزاینده ای از دانشکده های پزشکی واقعیت مجازی را وارد کلاس می کنند ، دانش آموزان آن را راهی موثر برای یادگیری موضوعات پیچیده مانند آناتومی می دانند ، که درک آن با تمرین عملی اغلب راحت تر است.” .

فناوری می تواند مرزهای کلاس را گسترش دهد

به لطف فناوری ، کلاس ها دیگر دیوار ندارد. محیط یادگیری دیگر محدودیتی ندارد. و علاوه بر شخصی که دوره را آموزش می دهد، و موضوع می تواند توسط هر تعداد از متخصصان ارائه شود.

“به عنوان مثال ، دانش آموزان در یک کلاس در مناطق روستایی ایالات متحده می توانند با دنبال کردن  پست های وبلاگ دانشمندان ، مشاهده عکس ها ، سوالات  الکترونیکی دانشمندان و حتی از طریق ویدیو کنفرانس با دانشمندان به طور زنده صحبت کنند. دانش آموزان می توانند آنچه را که می آموزند با دانش آموزان در کلاس های دیگر در ایالت های دیگر که همان موضوع را دنبال می کنند ، به اشتراک بگذارند.

فناوری می تواند یادگیری خود گام را ترغیب کند

در یک کلاس سنتی ، دانش آموزانی که در تلاش برای یادگیری مفاهیم جدید بودند ، به سرعت از همسالان خود عقب می مانند. با این حال ، با تکالیف آنلاین ، دانش آموزان می توانند با سرعت پیشرفت کنند. کسانی که به زمان بیشتر یا کمک بیشتری نیاز دارند ، می توانند خارج از کلاس با تمرینات هدایت شده یا دوره های اضافی تمرین کنند.

به لطف  تکنولوژی همیشه بر مبنای طبیعت ، دانشجویان هر زمان که بخواهند می توانند به منابع آنلاین دسترسی پیدا کنند و مربیان می توانند ببینند کدام دانش آموزان ممکن است به کمک بیشتری نیاز داشته باشند. تمرین یادگیری خود گام به دانش آموزان کمک می کند سواد دیجیتالی و مهارت های قرن 21 را نیز بیاموزند  که این موضوع هنگام ورود به بازار کار مفید خواهد بود.

فناوری می تواند تکنیک های ابتکاری آموزش را ارتقا دهد

فناوری نحوه دسترسی ما به اطلاعات و همچنین نحوه آموزش این اطلاعات را تغییر می دهد. مدرس کمتر “یک دانای روی صحنه” و بیشتر یک “راهنما در کنار” می شود. از دسترسی آنلاین به مطالب دوره تا تماشای سخنرانی های ضبط شده ، این فناوری امکان آموزش نوآورانه ای  را فراهم می کند: از کار گروهی مشترک گرفته تا کلاس های ترکیبی. مربیان همچنین می توانند از سیستم های پاسخ به کلاس برای درک دانش دانشجویان از مطالب درسی و تنظیم سرعت یا محتوا در صورت نیاز در زمان واقعی استفاده کنند.

و در نهایت :

در حالی که فناوری گاهی اوقات به عنوان یک تهدید تلقی می شود – و محدودیت های خود را دارد – ادغام آن در عمل تدریس شما روش جدیدی را برای تعامل و تعامل دانشجویان با مطالب درسی ارائه می دهد. به لطف فناوری ، آموزش دیگر محدود به دیوارهای کلاس شما نیست. ویدئوهای YouTube و رسانه های اجتماعی نباید باعث حواس پرتی شوند. آنها می توانند بخشی از مطالب دوره شما باشند. ریاضی آسان است: به نتایج بهتر یادگیری می افزاید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *