نیازینه
نیازینه

فعالیت های اوقات فراغت برای کاهش استرس

آیا تاکنون از استراتژی خاصی برای غلبه بر استرس پیروی کرده اید؟چه میزان از وقت خود را برای رفع این مشکل اختصاص می دهید؟

فعالیت های مختلفی وجود دارد که ممکن است در زمان استرس به سمت ما کشیده شود. و ممکن است فکر کنیم  “تنبل” هستیم . همه ما به یک تعادل سالم بین سخت کوشی و استراحت احتیاج داریم. هر کس به برخی از “زمان بیکاری” نیاز دارد تا بتواند انرژی لازم را برای ادامه کار در هنگام نیاز داشته باشد. فعالیت های زیر می توانند حکم یک “تجدید کننده”را داشته باشند و می توانند استرس را از بین ببرند . بنابراین در بیشتر مواقع می توانید در بهترین حالت باشید. دفعه بعد که احساس کردید با کمی اوقات فراغت و آرامش نیاز به برقراری تعادل در زندگی خود دارید ، یکی از این موارد را امتحان کنید:

تلویزیون تماشا کنید

بسیاری از مردم تماشای تلویزیون را اتلاف وقت می دانند. و این در حالی است که  مطمئناً می توان در هفته ساعت ها را با تماشای تلوزیون صرف کرد . تماشای بیش از حد تلوزیون می تواند  میزان فعالی های منظمی که برای زندگی در نظر گرفته ایم را کاهش بدهد اما تماشای آن همچنان می تواند یک گزینه موثر در کاهش استرس باشد.

بازی کنید

وقتی بازی کردن را پیشنهاد می دهیم منظور بازی هایی است که  می توانند به طرز شگفت انگیزی آرامش بخش باشند. شاید بنظر نیاید ولی بازی های رایانه ای هم جزو این دسته قرار می گیرند .بازی های آنلاین نیز موجب برقراری ارتباط با دوستانی می شود که زمان کافی برای ارتباط با آنها وجود ندارد. بازی های استراتژیک ما را از نظر ذهنی تیز نگه می دارند و می توانند خلاقیت به وجود آورند. بازی های گاه به گاه می توانند وقفه ذهنی ایجاد کنند.

بازی را فراموش نکنید

با یک کتاب خوب تعامل برقرار کنید

تعامل با یک کتاب خوب کاری است که بزرگسالان باید بیشتر آن را انجام دهند. این یک استراتژی فوق العاده در مدیریت استرس است . خواندن از این جهت جالب است که در هر زمان  که فعالیت زیادی دارید این زمان را برای فاصله از مشغله هایتان فراهم می کند. همچنین کمک می کند تا هرموقعیت استرس زا در زندگی را کنار بگذاریم   بنابراین پیش بروید و با یک کتاب خوب ، بدون احساس گناه ، آرام باشید!

هیچ کاری نکنید

در حالی که بسیاری از افراد در ابتدا این مسئله را چالش برانگیزتر می دانند ، اما به معنای واقعی کلمه “انجام ندادن هیچ کاری” فکر نکردن به چیزی ” نداشتن احساس به چیزی” یک ابزار فوق العاده برای کنترل استرس است که می تواند کاملاً دگرگون کننده باشد.

مراقبه های ساده برای رفع استرس این اجازه را می دهد تا ذهن شما کاملاً شفاف و پاکیزه بماند . این یک مسئله کاملاً شهودی است ، اما هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی آرامش بوجود می آورد. در ابتدا به برخی از تمرینات نیاز است ، اما از جمله مزایای آن می توان به استرس طولانی مدت و کاهش واکنش به استرس اشاره کرد.

هر کدام از این  استراتژی ها راکه انتخاب کنید تنها به گذارن وقت کمک نمی کند ، بلکه به ایجاد یک تعادل در زندگی و دوری از استرس کمک می کند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *